ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA METODAMI DOCHODOWYMI


FIERLA A.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 35.00 Twoja cena  33,25 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Rozważania zawarte w niniejszym opracowaniu dotyczą większości popularnych metod wyceny dochodowej. Nacisk położono jednak na prezentację wiodącej, zarówno w teorii, jak i w zastosowaniach, metody zdyskontowanych przyszłych przepływów pieniężnych (DCF Method) w jej dwóch podstawowych formach: sekwencyjnej (pośredniej) i bezpośredniej. Dużo miejsca poświęcono analizie szacowania stopy dyskontowej, a więc tematyce kosztu kapitału. Uwzględniono również koszt tych składników kapitału, które jako nieistniejące lub odgrywające marginalną rolę, w koncepcjach formułowanych kilkadziesiąt lat temu były pomijane. Dotyczy to zwłaszcza różnorodnych rodzajów długu oprocentowanego, w tym z wbudowanymi instrumentami pochodnymi oraz mających cechy hybrydowe.
    Oprócz podstawowych metod zarysowano także inne, niekonwencjonalne sposoby wyceny dochodowej. Należą do nich metody wyceny przydatne w zarządzaniu przedsiębiorstwem przez wartość (VBM), związane z wykorzystaniem ekonomicznej wartości dodanej (EVA) i inne bazujące na zysku rezydualnym, metoda skorygowanej wartości bieżącej (APV Method) oraz koncepcja
uzupełnienia wyniku wyceny dochodowej poprzez uwzględnienie opcji rzeczywistych związanych z aktywami.


SPIS TREŚCI

Wstęp
Rozdział I. Metody wyceny przedsiębiorstw
1.1. Klasyfikacja metod wyceny przedsiębiorstw
1.2. Metody majątkowe
1.3. Metody dochodowe – podstawy
1.4. Metody porównawcze
1.5. Metody mieszane
1.6. Pozostałe niekonwencjonalne metody wyceny przedsiębiorstw
1.7. Podsumowanie
Rozdział II. Konwencjonalna wycena dochodowa przedsiębiorstwa
2.1. Klasyfikacja konwencjonalnych metod dochodowych
2.2. Metody uproszczone
2.3. Metody rozwinięte – formuły
2.4. Szacowanie dochodów w okresie szczegółowej prognozy
2.5. Wartość końcowa
2.6. Uwzględnienie wartości działalności pozaopercyjnej i kapitału obcego
2.7. Uwzględnienie premii płynności i za kontrolę
2.8. Podsumowanie
Rozdział III. Kapitał przedsiębiorstwa, jego struktura i koszt
3.1. Baza kapitałowa
3.2. Koncepcje struktury kapitału
3.3. Optymalna struktura kapitału
3.4. Inne sposoby określania stałej struktury kapitału
3.5. Zmienna struktura kapitału
3.6. Rodzaje kosztu kapitału
3.7. Średni ważony koszt kapitału
3.8. Podsumowanie
Rozdział IV. Szacowanie kosztu kapitału własnego
4.1. Koszt kapitału własnego pochodzącego z emisji akcji
4.2. Wykorzystanie CAPM
4.3. Współczynnik ?
4.4. Kontrowersje związane z zastosowaniem CAPM
4.5. Metoda składania
4.6. Modele stałego wzrostu dywidendy i arbitrażu cenowego
4.7. Specyficzne rodzaje kosztu kapitału własnego
4.8. Podsumowanie
Rozdział V. Szacowanie kosztu długu
5.1. Klasyfikacja instrumentów dłużnych
5.2. Koszt prostych instrumentów dłużnych
5.3. Koszt długu z opcją przedterminowej spłaty
5.4. Koszt kapitału pozyskanego dzięki wykorzystaniu leasingu
5.5. Koszt kapitału obligacji zamiennych
5.6. Koszt kapitału wystawionych opcji oraz warrantów
5.7. Podsumowanie
Rozdział VI. Niekonwencjonalne metody wyceny dochodowej
6.1. Wycena na podstawie ekonomicznej wartości dodanej
6.2. Wykorzystanie udoskonalonej EVA oraz gotówkowej wartości dodanej
6.3. Opcje rzeczywiste związane z aktywami
6.4. Wycena opcji rzeczywistych związanych z aktywami
6.5. Metoda APV
6.6. Metoda Schnettlera
6.7. Podsumowanie
Zakończenie
Wykaz skrótów
Bibliografia

215 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- WYCENA BIZNESU W PRAKTYCE.METODY,PRZYKŁADY
RED.PANFIL M.

- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTW W TEORII I PRAKTYCE
ZADORA H.

- KAPITAŁ W PRZEDSIĘBIORSTWIE I JEGO STRUKTURA
GRZYWACZ J.

- METODY WYCENY SPÓŁKI. PERSPEKTYWA KLIENTA I INWESTORA
RED. PANFIL M. SZABLEWSKI A.

- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA OD TEORII DO PRAKTYKI
PANFIL M. SZABLEWSKI A. RED.

- WYCENA I ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ FIRMY
RED. SZABLEWSKI A. TUZIMEK R.

- PROJEKTOWANIE RACHUNKU KOSZTÓW DZIAŁAŃ. ACTIVITY BASED COSTING
PIECHOTA R.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024