WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA OD TEORII DO PRAKTYKI
PANFIL M. SZABLEWSKI A. RED. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2011, wydanie Icena netto: 82.39 Twoja cena 78,27 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Wycena przedsiębiorstwa jest nierozerwalnie związana z dążeniem do
maksymalizacji jego wartości. Celem spółki jest pomnażanie kapitałów własnych, co
wymaga sformułowania i wdrażania długoterminowej strategii budowania jej
wartości. Podstawowe znaczenie ma przy tym ekonomiczna wartość przedsiębiorstwa, przez
którą rozumiemy jego zdolność do generowania wolnej gotówki. Akcent jest zatem
położony na przyszłość, a nie na przeszłość, oraz na realne przychody,
a nie zysk księgowy.
Celem książki jest prezentacja teorii, modeli i metod wyceny
w powiązaniu z praktyką wyceny spółek kapitałowych.
Rozważania rozpoczynamy od szczegółowego przedstawienia różnych ujęć
i rodzajów kategorii wartości - od historyczno-filozoficznych po ekonomiczne.
Historia i współczesność skłania do konkluzji, iż wycena jest zarówno teorią
(jako jedna z wyjściowych i najważniejszych części Value Based Management),
jak i sztuką opartą na doświadczeniu i intuicji wyceniających.
Trzeba jednak mieć pełną świadomość, że zastosowanie nawet najlepszych
teorii, metod i narzędzi nie musi (zwłaszcza w krótkim okresie)
odzwierciedlać rzeczywistej wyceny rynkowej danych aktywów.
Marek Panfil, Andrzej Szablewski
Spis treści:
Wstęp
1. Historia, standardy i techniki wyceny przedsiębiorstwa
2. Wycena przedsiębiorstwa na podstawie bilansu według MSR/MSSF
3. Kalkulacja kosztu kapitału (Marcin Pęksyk)
4. Analiza fundamentalna przedsiębiorstwa (Urszula (Malinowska)
5. Wycena przedsiębiorstwa na rynkach kapitałowych (Jarosław Kwit)
6. Wycena oczekiwań inwestorów (Magdalena Mikołajek-Gocejna)
7. Wycena ryzyka przedsiębiorstwa (Jan Krzysztof Solarz)
8. Wpływ ryzyka rynkowego na wycenę KGHM Polska Miedź SA
9. Wpływ zmian na rynku ropy naftowej na wycenę przedsiębiorstw - przykład
Exxon Mobil (Wojciech Potocki)
10. Wycena nieruchomości a wycena przedsiębiorstw w gospodarce nietrwałości
(Elżbieta Mączyńska)
11. Wycena banku (Monika Marcinkowska)
12. Wycena przedsiębiorstwa metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych
(DCF) (Marek Panfil)
13. Wycena przedsiębiorstwa metodą zdyskontowanych dywidend (Andrzej
Szablewski)
14. Wycena przedsiębiorstwa metodą skorygowanej wartości bieżącej (APV)
(Andrzej Fierla)
15. Wycena przedsiębiorstwa metodą zdyskontowanych zysków ekonomicznych (EVA)
(Andrzej Cwynar)
16. Wycena przedsiębiorstwa metodą porównawczą (Rafał Tuziemek)
17. Wycena przedsiębiorstwa w modelu opcji rzeczywistych
18. Wycena przedsiębiorstwa w transakcjach fuzji i przejęć
19. Wycena spółki w procesie IPO (Dorota Podedworna-Tarnowska)
20. Wycena zasobów niematerialnych (Monika Marcinkowska)
21. Wycena klienta (Barbara Dobiegała-Korona)
22. Wycena przedsiębiorstwa metodą DCF z wykorzystaniem rachunku rentowności
klientów (Krzysztof Rybarczyk)
23. Wycena kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa (Tomasz Rostowski)
24. Wycena klubu piłkarskiego na przykładzie Juventus Turyn
Zakończenie
Wykaz najważniejszych wzorów
Bibliografia
Indeks rzeczowy
O Autorach
688 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- METODY WYCENY SPÓŁKI. PERSPEKTYWA KLIENTA I INWESTORA RED. PANFIL M. SZABLEWSKI A.
- WYCENA BIZNESU W PRAKTYCE.METODY,PRZYKŁADY RED.PANFIL M.
- WYCENA I ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ FIRMY RED. SZABLEWSKI A. TUZIMEK R.
- WYCENA AKTYWÓW NIEMATERIALNYCH PRZEDSIĘBIORSTWA URBANEK G.
- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTWA METODAMI DOCHODOWYMI FIERLA A.
- KAPITAŁ W PRZEDSIĘBIORSTWIE I JEGO STRUKTURA GRZYWACZ J.
- WYCENA PRZEDSIĘBIORSTW W TEORII I PRAKTYCE ZADORA H.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|