
LOBBING W STRATEGIACH PRZEDSIÊBIORSTW PIÊÆ CIEKAWYCH PRZYPADKÓW
S£AWIK A. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 35.00 Twoja cena 33,25 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka Czym naprawdê jest lobbing? Na czym
polega jego rola w zarz±dzaniu firm±? Nale¿y ju¿ skoñczyæ z jak¿e nietrafnym
postrzeganiem tego zjawiska, czêsto traktowanego w Polsce jako przejaw patologii ¿ycia
gospodarczego.
Autorka przedstawi³a piêæ przypadków kampanii lobbingowych w ró¿nych sektorach
gospodarczych i w ró¿nych krajach. Ukaza³a mechanizmy wspó³czesnego lobbingu i jego
si³ê w kszta³towaniu oraz realizacji strategii rozwojowych i rynkowych
przedsiêbiorstw.
Niniejsza publikacja bêdzie zapewne
ciekaw± i po¿yteczn± lektur± dla menad¿erów. Ponadto mo¿e z powodzeniem s³u¿yæ
jako literatura uzupe³niaj±ca do przedmiotów: zarz±dzanie strategiczne oraz
zarz±dzanie miêdzynarodowe na kierunku zarz±dzanie oraz jako materia³ pomocniczy dla
studentów ekonomii.
Jest to jedna nielicznych ksi±¿ek na krajowym rynku tak wnikliwie i szczegó³owo
ukazuj±cych mechanizm lobbingu. (Z recenzji prof. dr. hab. in¿. Andrzeja Matczewskiego)
Anna S³awik jest absolwentk± Uniwersytetu Jagielloñskiego. Ukoñczy³a
studia na kierunku zarz±dzanie i marketing oraz dziennikarstwo i komunikacja spo³eczna.
Obecnie pracuje w przedsiêbiorstwie przemys³owym jako specjalista ds. komunikacji
korporacyjnej. Prowadzi równie¿ zajêcia dydaktyczne w Instytucie Ekonomii i
Zarz±dzania UJ
Spis tre¶ci:
1. Dlaczego warto poszerzyæ swoj± wiedzê o lobbingu?
2. Czy przedsiêbiorstwo naprawdê potrzebuje lobbingu?
3. Rywalizacja grup interesu jako nowa p³aszczyzna konkurowania przedsiêbiorstw
4. Z³a s³awa czy zdeformowana percepcja?
5. Lobbing jako element strategii nowoczesnych przedsiêbiorstw
6. Lobbing a spo³eczna odpowiedzialno¶æ biznesu
7. Wp³yw organizacji na jej otoczenie
8. Sk±d wzi±³ siê lobbing?
9. Uchwyciæ istotê lobbingu
10. Lobbing a inne metody komunikacji firmy z jej otoczeniem
11. Lobbing na wiele sposobów
12. Lobbuj±ce stowarzyszenia, organizacje i zwi±zki
13. USA- prawo i praktyka lobbingu
14. Unia Europejska -lobbing w dialogu spo³ecznym
15. Polska -lobbing na czworakach
16. Polski lobbing w UE - nieobecni nie maj± racji
17. Piêæ kampanii lobbingowych
Lobbing wokó³ .fiñskiej polityki alkoholowej, czyli jak przekonaæ pañstwo, by odda³o
czê¶æ dochodowego rynku prywatnym przedsiêbiorcom
Co wolno zrobiæ z programem komputerowym - walka opozycyjnych koalicji lobbingowych o
kszta³t dyrektywy UE o ochronie praw autorskich twórców oprogramowania
Strategie sukcesu - lobbing przemys³u tytoniowego przeciwko unijnemu zakazowi reklamy
wyrobów tytoniowych i sponsoringu
Do czterech razy sztuka, bo mniej znaczy wiêcej. Walka lobbystów o Hutê Czêstochowa
Lobbing pod amerykañskimi skrzyd³ami. Wybieranie samolotu wojskowego dla Polski
Spis tabel
Bibliografia
114 stron, B5, oprawa miêkka Osoby kupuj±ce tê ksi±¿kê wybiera³y tak¿e:
- POLSKI LOBBING W OBSZARZE PRAWA AUTORSKIEGO NA TLE SYSTEMU UNIJNEGO VETULANI-CÊGIEL A.
- DZIA£NO¦Æ LOBBINGOWA W PROCESIE STANOWIENIA PRAWA WISZOWATY M.M.
- LOBBING SZTUKA SKUTECZNEGO WYWIERANIA WP£YWU JASIECKI K. MOLÊDA-ZDZIECH M. KURCZEWSKA U.
- LOBBING JAKO PROCES KOMUNIKACJI BENEDIKT A.
- REGULACJA PRAWNA LOBBINGU NA ¦WIECIE WISZOWATY M.M.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub
anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.
|