ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

LOBBING SZTUKA SKUTECZNEGO WYWIERANIA WPŁYWU


JASIECKI K. MOLĘDA-ZDZIECH M. KURCZEWSKA U.

wydawnictwo: OFICYNA EKONOMICZNA , rok wydania 2006, wydanie II

cena netto: 61.50 Twoja cena  58,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W książce zaprezentowano kierunki rozwoju lobbingu w Polsce oraz profesjonalne standardy w zakresie rzecznictwa interesów w krajach Unii Europejskiej i Stanach Zjednoczonych.

Analizując polski lobbing, autorzy skupili się przede wszystkim na działaniach prowadzonych przez społeczne i gospodarcze organizacje pozarządowe wobec centralnych instytucji władzy.

Z książki czytelnik dowie się:

- jakie są narzędzia i instrumenty lobbingu,

- jakie formy może przybierać rzecznictwo interesów,

- czym lobbing europejski różni się od lobbingu amerykańskiego,

- na czym polega specyfika lobbingu w Polsce,

- jak prowadzi się działalność lobbingową w instytucjach Unii Europejskiej,

- jakie regulacje o charakterze ustawowym i środowiskowym normują działalność lobbingową,

- w czym przejawia się profesjonalizacja rzecznictwa interesów we współczesnym świecie.

Książka dostarcza wielu praktycznych informacji przydatnych dla osób, które zajmują się działalnością lobbingową. Przedstawiono w niej zasady skutecznego rzecznictwa interesów oraz główne strategie i techniki stosowane przez lobbystów. Publikacja zawiera także liczne opisy kampanii lobbingowych oraz wypowiedzi profesjonalnych lobbystów.

Wydanie II poszerzone i uaktualnione.


Dr hab. Krzysztof Jasiecki - socjolog, docent w Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, wykładowca lobbingu na studiach podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Głównej Handlowej i Collegium Civitas. W latach 2003-2005 ekspert sejmowej komisji nadzwyczajnej rozpatrującej projekt ustawy o działalności lobbingowej. Autor m.in. książek: Postrzeganie polskiej marki w krajach Unii Europejskiej (2004) i Elita biznesu w Polsce (2002).

Dr Małgorzata Molęda-Zdziech - socjolog, adiunkt Zakładu Mediów Elektronicznych i Komunikowania Instytutu Studiów Międzynarodowych w Szkole Głównej Handlowej. Wykładowca w Collegium Civitas. Autorka koncepcji Podyplomowego Studium Lobbingu na tej uczelni. Ekspert międzynarodowej organizacji pozarządowej EUROPA (Entretiens Universitaires pour l'Administration Publigue).

Dr Urszula Kurczewska - socjolog, adiunkt Katedry Studiów Politycznych w Szkole Głównej Handlowej. Wykładowca w Collegium Civitas. Koordynator programu "Unia Europejska" w Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych, ekspert sejmowej komisji nadzwyczajnej do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o działalności lobbingowej.


Spis treści

Wstęp

1. Co to jest lobbing?

Pochodzenie terminu i ewolucja jego znaczenia
Definicje lobbingu
Zakres przedmiotowy i adresaci działalności lobbystycznej
Lobbing a inne formy wpływu
Definicje lobbysty
Pozytywne i negatywne aspekty rzecznictwa interesów

2. Lobbing a inne formy komunikowania

Lobbing jako forma komunikacji
Lobbing a informacja
Lobbing a perswazja i manipulacja
Lobbing a public relations
Lobbing a public affairs
Lobbing a government relations

3. Modele lobbingu

Amerykańskie korzenie lobbingu
Europejskie wzory lobbingu
Porównanie modeli
Lobbing amerykański a europejski - dwa odmienne wzory?
Załącznik

4. Lobbing - regulacje prawne i etyczne

Ustawowe regulacje lobbingu w Stanach Zjednoczonych
Regulacje w krajach członkowskich Unii Europejskiej
Regulacje lobbingu w instytucjach Unii Europejskiej
Regulacje środowiskowe w Wielkiej Brytanii i Francji
Regulacja działalności lobbingowej w Polsce
Załącznik I
Załącznik II
Załącznik III

5. Lobbysta jako nowy zawód

Dlaczego potrzebni są lobbyści?
Profesjonalizacja lobbingu na Zachodzie i w Polsce
Kim są profesjonalni lobbyści?
Zakres usług zawodowych lobbystów
Koszt usług lobbystycznych

6. Strategie i metody lobbingu

Lobbing ofensywny i defensywny
Lobbing bezpośredni i pośredni
Próba oceny metod
Załącznik I
Załącznik II

7. W poszukiwaniu polskiego modelu lobbingu

Postrzeganie lobbingu w Polsce
Kto w Polsce uprawia działalność lobbystyczną?
Kierunki rozwoju rzecznictwa interesów w Polsce
Załącznik I
Załącznik II
Załącznik III
Załącznik IV

8. Lobbing w Unii Europejskiej

Specyfika procesów decyzyjnych i struktura instytucjonalna w Unii Europejskiej
Styl europejskiego lobbingu
Polski lobbing w Brukseli
Załącznik I
Załącznik II

Aneks
Ustawa z 7 lipca 2005 r. o działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa
Krótki słownik lobbysty
Indeks

344 strony, miękka oprawa ze skrzydełkami

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- LOBBING JAKO PROCES KOMUNIKACJI
BENEDIKT A.

- LOBBING BIZNES PRAWO POLITYKA
PIWOWAR B. ŚWIECA J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024