ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

LOBBING BIZNES PRAWO POLITYKA


PIWOWAR B. ŚWIECA J.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 40.40 Twoja cena  38,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Lobbing kojarzy się z licznymi aferami i ludźmi, którzy realizując własne interesy w sposób niezgodny z prawem, nazywali siebie lobbystami. Medialne nagłośnienie takich działań i ich „bohaterów” spowodowało utrwalenie negatywnego stereotypu lobbysty i lobbingu w Polsce. Tymczasem lobbing ma często wręcz kapitalne znaczenie dla rozwoju gospodarczego, jest także jednym z narzędzi demokracji znanym od ponad 200 lat.

Celem książki jest zmiana wizerunku osób, instytucji, środowisk zaangażowanych w procesy lobbingowe. Autorzy udowadniają, że działalność lobbingowa powinna i może być prowadzona w świetle prawa i w zgodzie z zasadami etyki.

Podają wiele praktycznych wskazówek dla osób, które chcą profesjonalnie zajmować się lobbingiem, np. współpracując przy realizacji kampanii – bez znajomości podstawowych zagadnień teorii i praktyki lobbingu współpraca taka jest bardzo trudna czy wręcz niemożliwa. Wiele uwagi poświęcają również kwestii lobbingu w Unii Europejskiej, wskazując na niedostateczną aktywność polskich przedstawicieli w tym obszarze. Książka przybliży Czytelnikom zagadnienia związane z rzecznictwem gospodarczym, a przede wszystkim przekona, że współczesna gospodarka nie może skutecznie funkcjonować bez działań lobbingowych.



Bogusław Piwowar
– politolog, ekspert ds. mediów, reklamy oraz lobbingu. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, studiów podyplomowych Prawo Mediów na Wydziale Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich w Katedrze Zarządzania i Finansów SGH i studiów MBA: Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi we Francuskim Instytucie Zarządzania i Instytucie Rozwoju Biznesu. Wykładowca z zakresu marketingu, reklamy, PR i lobbingu; autor licznych publikacji z zakresu zarządzania, reklamy i lobbingu. Wiceprezes Business Centre Club – dyrektor Instytutu Lobbingu BCC.

Jacek Świeca –
radca prawny w Kancelarii Rad ców Prawnych Kalwas i Wspólnicy, wpisany na listę adwokatów w Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie. Członek Komitetu ds. Krajowej Struktu ry Kwalifi kacji w Zakresie Szkolnictwa Wyższego w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ekspert medycyny i ochrony pracy Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Członek Konwentu i Wiceprzewodniczący Komisji ds. Prawa w Business Centre Club, wykładowca w Centrum Szkolenia Biznesu MASTERS, przedstawiciel BCC w Komisji Sejmowej „Przyjazne Państwo”, ekspert Fundacji Ius et Lex, arbiter w Krajowym Sądzie Arbitrażowym w Warszawie.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1
Lobbing - historia i współczesność
1.1. Czym jest lobbing?
1.2. Historia lobbingu
1.3. Lobbing w Polsce
1.3.1. Regulacje prawne
1.3.2. Do czego potrzebni są lobbyści?
1.3.3. Kto prowadzi działalność lobbingową?

Rozdział 2
Lobbing w praktyce
2.1. Wprowadzenie
2.2. Elementy lobbingu
2.3. Kampanie i strategie lobbingowe
2.3.1. Planowanie strategii lobbingowej
2.3.2. Negocjowanie
2.3.3. Proces i strategie komunikowania się
2.3.4. Koszty działań lobbingowych

Rozdział 3
Przykłady działań lobbingowych
3.1. Przykład I. Ustawa "kominowa"
3.2. Przykład II. Akcyza na kosmetyki
3.3. Przykład III. Nowelizacja ustawy - Prawo farmaceutyczne.
3.4. Przykład IV. Pomoc dla branży motoryzacyjnej

Rozdział 4
Zasady jawności działalności lobbingowej w procesie stanowienia prawa
4.1. Pojęcie działalności lobbingowej
4.2. Prace legislacyjne
4.3. Lobbing w Sejmie
4.3.1. Wysłuchanie publiczne
4.3.2. Przeprowadzenie wysłuchania
4.4. Rejestr podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową oraz zasady jej wykonywania
4.4.1. Treść rejestru
4.4.2. Procedura prowadzenia rejestru
4.4.3. Wykreślenie z rejestru

Rozdział 5
Kontrola zawodowej działalności lobbingowej oraz działalność lobbingową w urzędach
5.1. Sposób postępowania w Głównym Urzędzie Miar
5.2. Sposób postępowania w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej
5.3. Publikowanie regulacji w sprawie postępowania z podmiotami wykonującymi działalność lobbingową
5.4. Sposób postępowania w Ministerstwie Obrony Narodowej
5.5. Sposób postępowania w Ministerstwie Sprawiedliwości
5.6. Sposób postępowania w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji
5.7. Sposób postępowania w Wyższym Urzędzie Górniczym

Rozdział 6
Sankcje karne
6.1. Sankcje w ustawie lobbingowej
6.2. Sankcje w kodeksie karnym
6.2.1. Łapownictwo bierne (sprzedajność)
6.2.2. Łapownictwo czynne (przekupstwo)
6.2.3. Płatna protekcja
6.2.4. Korzyść za pośrednictwo
6.2.5. Nadużycie uprawnień lub przekroczenie obowiązków.

Rozdział 7
Proces legislacyjny

Rozdział 8
Lobbing w Unii Europejskiej
8.1. Rozwój europejskiego lobbingu
8.1.1. Reguły lobbingu europejskiego
8.1.2. Rejestr przedstawicieli grup interesu
8.2. Instytucje Unii Europejskiej
8.2.1. Szczególna rola Parlamentu Europejskiego
8.2.2. Grupa krajowych ekspertów wysokiego szczebla w dziedzinie uregulowań prawnych
8.3. Rzecznicy interesów w Unii Europejskiej
8.3.1. Reprezentacje interesów ekonomicznych
8.3.2. Rzecznicy małych i średnich przedsiębiorstw
8.4. Próby regulacji europejskiego lobbingu
8.5. Obecność polskiego lobbingu w Brukseli
8.6. Konkluzje

Zakończenie
Bibliografia


152 strony, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- LOBBING SZTUKA SKUTECZNEGO WYWIERANIA WPŁYWU
JASIECKI K. MOLĘDA-ZDZIECH M. KURCZEWSKA U.

- LOBBING JAKO PROCES KOMUNIKACJI
BENEDIKT A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024