Skuteczny coaching może pomóc ludziom i organizacjom osiągnąć ich
pełny potencjał, zmierzyć się z wyzwaniami i zrealizować określone cele. 
Coaching umożliwia osobisty i zawodowy rozwój, poprawia wydajność,
polepsza wyniki, zwiększa poziom motywacji, a także pomaga w znalezieniu
równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym.
Książka Coaching biznesowy jest książką cenną zarówno jako wprowadzenie
do coachingu dla osób rozważających karierę coacha lub podjęcie współpracy
z coachem, prywatnie bądź zawodowo, jak i jako źródło wiedzy dla
doświadczonych coachów. 
Jest to praktyczny podręcznik, odpowiadający na pytania: co? i jak?
w odniesieniu do coachingu. Omawia wiele tematów zarówno z perspektywy
osobistej, jak i z perspektywy organizacji oraz wyjaśnia strukturę relacji
coachingowej.
Książka stanowi kompendium wiedzy o technikach, a także
o tych najbardziej znanych  i tych najświeższych modelach
i narzędziach coachingu. Zawiera cenne wskazówki dotyczące szkoleń dla coachów,
prowadzenia własnej działalności coachingowej oraz planowania sesji coachingowej.
Uzupełniona o arkusze robocze, ćwiczenia, formularze oceny efektywności coachingu
oraz międzynarodowe studia przypadków, książka ta stanowi kompletne źródło wiedzy
o coachingu ukierunkowanym na poprawę efektywności.
Carol Wilson jest honorową wiceprezes i dyrektor ds. akredytacji
w Association for Coaching oraz dyrektor zarządzającą w Performance Coach
Training. Zasiada również w Radzie Performance Consultants International sir Johna
Whitmore’a. Osobiście doświadczyła korzyści z coachingu, współtworząc
z Richardem Bransonem studio nagrań Virgin. Była pierwszą kobietą, która
odniosła sukces w branży fonograficznej, zakładając świetnie prosperującą
wytwórnię płytową. Obecnie Carol Wilson wykłada i prowadzi seminaria podczas
konferencji poświęconych kulturze coachingowej oraz stylom przywództwa. Ponadto doradza
i pomaga organizacjom wdrożyć strategie mające na celu zmianę ich kultur
korporacyjnych. Carol Wilson była nominowana do nagród Association for Coaching:
„Influence in Coaching” oraz „Impact in Coaching”.  
OPINIE O KSIĄŻCE
Praktyczny, szczegółowy i kompletny przewodnik dla każdego mającego do czynienia
z coachingiem. Lektura obowiązkowa dla profesjonalnych coachów i osób
zainteresowanego tą nową i rozwijającą się profesją.
- Katherine Tulpa, przewodnicząca i współzałożycielka Association for Coaching
Bez wątpienia najlepszy podręcznik coachingu dla początkujących, jaki kiedykolwiek
miałem okazję przeczytać.
- sir John Whitmore, prezes Performance Consultants International
Nawet doświadczeni coachowie miewają problemy ze zintegrowaniem szerokiego wachlarza
umiejętności i procesów niezbędnych do prowadzenia skutecznego coachingu
w organizacjach. Dla wielu trudność stanowi połączenie teorii z praktyką
i procesami. W swojej książce Carol dzieli się z czytelnikiem cennymi
przemyśleniami w sposób prosty i praktyczny. Oby jak najwięcej takich pozycji
o coachingu – pożytecznych, bezpretensjonalnych i napisanych przystępnym
językiem!.
- dr Anthony Grant, dyrektor Katedry Psychologii Coachingu, Uniwersytet w Sydney
Spis treści:
Przedmowa sir Johna Whitmore’a 
Słowo wstępne sir Richarda Bransona 
Podziękowania 
Wstęp 
CZĘŚĆ I Podstawy coachingu: o tym jak, kto, kiedy i gdzie, czyli coaching
biznesowy i przywództwo 
ROZDZIAŁ 1 Czym jest coaching. 
Historia coachingu. 
Siedem zasad coachingu. 
Różnice pomiędzy coachingiem a pokrewnymi dyscyplinami. 
Kultura coachingowa w praktyce: The Virgin empire
Budowanie kultury coachingowej 
ROZDZIAŁ 2 Techniki coachingowe 
Słuchanie 
Zadawanie pytań
Parafraza, odzwierciedlanie i intuicja. 
Pozwolenie 
Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej 
ROZDZIAŁ 3 Modele coachingowe 
Inteligencja emocjonalna 
Model gRow
Model EXACT 
ROZDZIAŁ 4 Proces coachingu
Seria sesji coachingowych 
Czas trwania sesji coachingowych 
Rezygnacja z coachingu i odwoływanie sesji 
Sesja wprowadzająca 
Wyznaczanie celów 
Sesja druga: planowanie strategiczne
Sesje pośrednie 
Sesja podsumowująca 
Struktura sesji coachingowej 
ROZDZIAŁ 5 Trening coacha 
Kto może zostać coachem? 
Stopnie zaawansowania w profesji coacha 
Wybór firmy szkoleniowej
Forma szkolenia
Coaching i szkolenia w organizacjach 
Ocena kompetencji i akredytacja 
ROZDZIAŁ 6 Własna działalność coachingowa 
Marketing 
Pozyskiwanie klientów korporacyjnych
Marketing w sieci 
Dobicie targu 
Warunki płatności 
Stawki. 
Dokumentacja. 
Coaching dla klientów niszowych 
Profesjonalizm. 
Mentoring i superwizja 
Etyka
ROZDZIAŁ 7 Jak stworzyć kulturę coachingu w organizacji 
Kogo coachować w organizacji 
Zachowanie poufności 
Nieformalny coaching w organizacji 
Wykorzystanie umiejętności coachingowych w pracy
Trening coacha wewnętrznego
Ocena efektywności coachingu w organizacji
Coaching a różnice kulturowe 
Budowanie kultury coachingowej w organizacji
Podsumowanie 
CZĘŚĆ II Coaching zaawansowany: narzędzia, modele i międzynarodowe studia
przypadków 
ROZDZIAŁ 8 Narzędzia w coachingu 
Coaching transpersonalny 
Czysty język, metafora i emergent knowledge Davida Grove’a 
Metoda gadającego patyka 
Teorie reakcji na zmianę: krzywa zmiany i cztery pokoje zmiany 
Analiza transakcyjna
Kwestionariusz wartości 
Narzędzia transformacji kulturowej 
Coaching systemowy 
Metodologia apreciative inquiry 
Wskaźnik typów osobowości MBTI 
Badanie 360° 
Programowanie nuerolingwistyczne 
Mowa ciała 
Coaching przez telefon 
Pozostałe modele 
Miejsce coacha w hierarchii organizacji 
Hierarchia potrzeb w organizacji. 
Jak zmieniają się ludzie i organizacje 
Powiązania pomiędzy poszczególnymi elementami coachingu 
ROZDZIAŁ 9 Studia przypadków 
Delegowanie i odpowiedzialność 
szkolenie dla coachów w nhs 
ocena efektywności coachingu w oFgeM 
Rozwój kariery w świecie finansów 
Budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości 
Coaching wewnętrzny w BBC 
Pekin i belgia: coachowanie globalnego nomada
Macedonia: wzrost sprzedaży w ramach projektu HRDF 
Kalifornia, Usa: coaching kariery naukowej
australia: poprawa jakości zarządzania worica 
Abu Zabi: coaching biznesowy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich 
Australia: przywództwo a wyniki; budowanie organizacji IT opartej na wartościach 
Japonia: style zarządzania i planowanie sukcesji. 
Dylematy moralne a wyzwania coachingu 
Narzędzie pomiaru zwrotu z inwestycji coaching for performance Roi 
Załącznik APytania budujące świadomość 
Załącznik BArkusze robocze.
załącznik C wzory umów o świadczenie usług coachingowych. 
załącznik D ewaluacja coachingu 
Zasoby 
O autorce 
Indeks 
328 stron, oprawa miękka
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.