Skuteczny coaching może pomóc ludziom i organizacjom osiągnąć ich
pełny potencjał, zmierzyć się z wyzwaniami i zrealizować określone cele.
Coaching umożliwia osobisty i zawodowy rozwój, poprawia wydajność,
polepsza wyniki, zwiększa poziom motywacji, a także pomaga w znalezieniu
równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym.
Książka Coaching biznesowy jest książką cenną zarówno jako wprowadzenie
do coachingu dla osób rozważających karierę coacha lub podjęcie współpracy
z coachem, prywatnie bądź zawodowo, jak i jako źródło wiedzy dla
doświadczonych coachów.
Jest to praktyczny podręcznik, odpowiadający na pytania: co? i jak?
w odniesieniu do coachingu. Omawia wiele tematów zarówno z perspektywy
osobistej, jak i z perspektywy organizacji oraz wyjaśnia strukturę relacji
coachingowej.
Książka stanowi kompendium wiedzy o technikach, a także
o tych najbardziej znanych i tych najświeższych modelach
i narzędziach coachingu. Zawiera cenne wskazówki dotyczące szkoleń dla coachów,
prowadzenia własnej działalności coachingowej oraz planowania sesji coachingowej.
Uzupełniona o arkusze robocze, ćwiczenia, formularze oceny efektywności coachingu
oraz międzynarodowe studia przypadków, książka ta stanowi kompletne źródło wiedzy
o coachingu ukierunkowanym na poprawę efektywności.
Carol Wilson jest honorową wiceprezes i dyrektor ds. akredytacji
w Association for Coaching oraz dyrektor zarządzającą w Performance Coach
Training. Zasiada również w Radzie Performance Consultants International sir Johna
Whitmore’a. Osobiście doświadczyła korzyści z coachingu, współtworząc
z Richardem Bransonem studio nagrań Virgin. Była pierwszą kobietą, która
odniosła sukces w branży fonograficznej, zakładając świetnie prosperującą
wytwórnię płytową. Obecnie Carol Wilson wykłada i prowadzi seminaria podczas
konferencji poświęconych kulturze coachingowej oraz stylom przywództwa. Ponadto doradza
i pomaga organizacjom wdrożyć strategie mające na celu zmianę ich kultur
korporacyjnych. Carol Wilson była nominowana do nagród Association for Coaching:
„Influence in Coaching” oraz „Impact in Coaching”.
OPINIE O KSIĄŻCE
Praktyczny, szczegółowy i kompletny przewodnik dla każdego mającego do czynienia
z coachingiem. Lektura obowiązkowa dla profesjonalnych coachów i osób
zainteresowanego tą nową i rozwijającą się profesją.
- Katherine Tulpa, przewodnicząca i współzałożycielka Association for Coaching
Bez wątpienia najlepszy podręcznik coachingu dla początkujących, jaki kiedykolwiek
miałem okazję przeczytać.
- sir John Whitmore, prezes Performance Consultants International
Nawet doświadczeni coachowie miewają problemy ze zintegrowaniem szerokiego wachlarza
umiejętności i procesów niezbędnych do prowadzenia skutecznego coachingu
w organizacjach. Dla wielu trudność stanowi połączenie teorii z praktyką
i procesami. W swojej książce Carol dzieli się z czytelnikiem cennymi
przemyśleniami w sposób prosty i praktyczny. Oby jak najwięcej takich pozycji
o coachingu – pożytecznych, bezpretensjonalnych i napisanych przystępnym
językiem!.
- dr Anthony Grant, dyrektor Katedry Psychologii Coachingu, Uniwersytet w Sydney
Spis treści:
Przedmowa sir Johna Whitmore’a
Słowo wstępne sir Richarda Bransona
Podziękowania
Wstęp
CZĘŚĆ I Podstawy coachingu: o tym jak, kto, kiedy i gdzie, czyli coaching
biznesowy i przywództwo
ROZDZIAŁ 1 Czym jest coaching.
Historia coachingu.
Siedem zasad coachingu.
Różnice pomiędzy coachingiem a pokrewnymi dyscyplinami.
Kultura coachingowa w praktyce: The Virgin empire
Budowanie kultury coachingowej
ROZDZIAŁ 2 Techniki coachingowe
Słuchanie
Zadawanie pytań
Parafraza, odzwierciedlanie i intuicja.
Pozwolenie
Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej
ROZDZIAŁ 3 Modele coachingowe
Inteligencja emocjonalna
Model gRow
Model EXACT
ROZDZIAŁ 4 Proces coachingu
Seria sesji coachingowych
Czas trwania sesji coachingowych
Rezygnacja z coachingu i odwoływanie sesji
Sesja wprowadzająca
Wyznaczanie celów
Sesja druga: planowanie strategiczne
Sesje pośrednie
Sesja podsumowująca
Struktura sesji coachingowej
ROZDZIAŁ 5 Trening coacha
Kto może zostać coachem?
Stopnie zaawansowania w profesji coacha
Wybór firmy szkoleniowej
Forma szkolenia
Coaching i szkolenia w organizacjach
Ocena kompetencji i akredytacja
ROZDZIAŁ 6 Własna działalność coachingowa
Marketing
Pozyskiwanie klientów korporacyjnych
Marketing w sieci
Dobicie targu
Warunki płatności
Stawki.
Dokumentacja.
Coaching dla klientów niszowych
Profesjonalizm.
Mentoring i superwizja
Etyka
ROZDZIAŁ 7 Jak stworzyć kulturę coachingu w organizacji
Kogo coachować w organizacji
Zachowanie poufności
Nieformalny coaching w organizacji
Wykorzystanie umiejętności coachingowych w pracy
Trening coacha wewnętrznego
Ocena efektywności coachingu w organizacji
Coaching a różnice kulturowe
Budowanie kultury coachingowej w organizacji
Podsumowanie
CZĘŚĆ II Coaching zaawansowany: narzędzia, modele i międzynarodowe studia
przypadków
ROZDZIAŁ 8 Narzędzia w coachingu
Coaching transpersonalny
Czysty język, metafora i emergent knowledge Davida Grove’a
Metoda gadającego patyka
Teorie reakcji na zmianę: krzywa zmiany i cztery pokoje zmiany
Analiza transakcyjna
Kwestionariusz wartości
Narzędzia transformacji kulturowej
Coaching systemowy
Metodologia apreciative inquiry
Wskaźnik typów osobowości MBTI
Badanie 360°
Programowanie nuerolingwistyczne
Mowa ciała
Coaching przez telefon
Pozostałe modele
Miejsce coacha w hierarchii organizacji
Hierarchia potrzeb w organizacji.
Jak zmieniają się ludzie i organizacje
Powiązania pomiędzy poszczególnymi elementami coachingu
ROZDZIAŁ 9 Studia przypadków
Delegowanie i odpowiedzialność
szkolenie dla coachów w nhs
ocena efektywności coachingu w oFgeM
Rozwój kariery w świecie finansów
Budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości
Coaching wewnętrzny w BBC
Pekin i belgia: coachowanie globalnego nomada
Macedonia: wzrost sprzedaży w ramach projektu HRDF
Kalifornia, Usa: coaching kariery naukowej
australia: poprawa jakości zarządzania worica
Abu Zabi: coaching biznesowy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich
Australia: przywództwo a wyniki; budowanie organizacji IT opartej na wartościach
Japonia: style zarządzania i planowanie sukcesji.
Dylematy moralne a wyzwania coachingu
Narzędzie pomiaru zwrotu z inwestycji coaching for performance Roi
Załącznik APytania budujące świadomość
Załącznik BArkusze robocze.
załącznik C wzory umów o świadczenie usług coachingowych.
załącznik D ewaluacja coachingu
Zasoby
O autorce
Indeks
328 stron, oprawa miękka