ksiegarnia-fachowa.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 61.50 58,43   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

COACHING BIZNESOWY PRAKTYCZNY PODRĘCZNIK


WILSON C. / DLA COACHÓW MENEDŻERÓW I SPECJALISTÓW HR /

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 61.50 Twoja cena  58,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Skuteczny coaching może pomóc ludziom i organizacjom osiągnąć ich pełny potencjał, zmierzyć się z wyzwaniami i zrealizować określone cele.

Coaching umożliwia osobisty i zawodowy rozwój, poprawia wydajność, polepsza wyniki, zwiększa poziom motywacji, a także pomaga w znalezieniu równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym.

Książka Coaching biznesowy jest książką cenną zarówno jako wprowadzenie do coachingu dla osób rozważających karierę coacha lub podjęcie współpracy z coachem, prywatnie bądź zawodowo, jak i jako źródło wiedzy dla doświadczonych coachów.

Jest to praktyczny podręcznik, odpowiadający na pytania: co? i jak? w odniesieniu do coachingu. Omawia wiele tematów zarówno z perspektywy osobistej, jak i z perspektywy organizacji oraz wyjaśnia strukturę relacji coachingowej.

Książka stanowi kompendium wiedzy o technikach, a także o tych najbardziej znanych  i tych najświeższych modelach i narzędziach coachingu. Zawiera cenne wskazówki dotyczące szkoleń dla coachów, prowadzenia własnej działalności coachingowej oraz planowania sesji coachingowej. Uzupełniona o arkusze robocze, ćwiczenia, formularze oceny efektywności coachingu oraz międzynarodowe studia przypadków, książka ta stanowi kompletne źródło wiedzy o coachingu ukierunkowanym na poprawę efektywności.


Carol Wilson jest honorową wiceprezes i dyrektor ds. akredytacji w Association for Coaching oraz dyrektor zarządzającą w Performance Coach Training. Zasiada również w Radzie Performance Consultants International sir Johna Whitmore’a. Osobiście doświadczyła korzyści z coachingu, współtworząc z Richardem Bransonem studio nagrań Virgin. Była pierwszą kobietą, która odniosła sukces w branży fonograficznej, zakładając świetnie prosperującą wytwórnię płytową. Obecnie Carol Wilson wykłada i prowadzi seminaria podczas konferencji poświęconych kulturze coachingowej oraz stylom przywództwa. Ponadto doradza i pomaga organizacjom wdrożyć strategie mające na celu zmianę ich kultur korporacyjnych. Carol Wilson była nominowana do nagród Association for Coaching: „Influence in Coaching” oraz „Impact in Coaching”. 



OPINIE O KSIĄŻCE
Praktyczny, szczegółowy i kompletny przewodnik dla każdego mającego do czynienia z coachingiem. Lektura obowiązkowa dla profesjonalnych coachów i osób zainteresowanego tą nową i rozwijającą się profesją.
- Katherine Tulpa, przewodnicząca i współzałożycielka Association for Coaching

Bez wątpienia najlepszy podręcznik coachingu dla początkujących, jaki kiedykolwiek miałem okazję przeczytać.
- sir John Whitmore, prezes Performance Consultants International

Nawet doświadczeni coachowie miewają problemy ze zintegrowaniem szerokiego wachlarza umiejętności i procesów niezbędnych do prowadzenia skutecznego coachingu w organizacjach. Dla wielu trudność stanowi połączenie teorii z praktyką i procesami. W swojej książce Carol dzieli się z czytelnikiem cennymi przemyśleniami w sposób prosty i praktyczny. Oby jak najwięcej takich pozycji o coachingu – pożytecznych, bezpretensjonalnych i napisanych przystępnym językiem!.
- dr Anthony Grant, dyrektor Katedry Psychologii Coachingu, Uniwersytet w Sydney


Spis treści:

Przedmowa sir Johna Whitmore’a
Słowo wstępne sir Richarda Bransona
Podziękowania
Wstęp


CZĘŚĆ I Podstawy coachingu: o tym jak, kto, kiedy i gdzie, czyli coaching biznesowy i przywództwo


ROZDZIAŁ 1 Czym jest coaching.
Historia coachingu.
Siedem zasad coachingu.
Różnice pomiędzy coachingiem a pokrewnymi dyscyplinami.
Kultura coachingowa w praktyce: The Virgin empire
Budowanie kultury coachingowej


ROZDZIAŁ 2 Techniki coachingowe
Słuchanie
Zadawanie pytań
Parafraza, odzwierciedlanie i intuicja.
Pozwolenie
Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej


ROZDZIAŁ 3 Modele coachingowe
Inteligencja emocjonalna
Model gRow
Model EXACT


ROZDZIAŁ 4 Proces coachingu
Seria sesji coachingowych
Czas trwania sesji coachingowych
Rezygnacja z coachingu i odwoływanie sesji
Sesja wprowadzająca
Wyznaczanie celów
Sesja druga: planowanie strategiczne
Sesje pośrednie
Sesja podsumowująca
Struktura sesji coachingowej


ROZDZIAŁ 5 Trening coacha
Kto może zostać coachem?
Stopnie zaawansowania w profesji coacha
Wybór firmy szkoleniowej
Forma szkolenia
Coaching i szkolenia w organizacjach
Ocena kompetencji i akredytacja


ROZDZIAŁ 6 Własna działalność coachingowa
Marketing
Pozyskiwanie klientów korporacyjnych
Marketing w sieci
Dobicie targu
Warunki płatności
Stawki.
Dokumentacja.
Coaching dla klientów niszowych
Profesjonalizm.
Mentoring i superwizja
Etyka

ROZDZIAŁ 7 Jak stworzyć kulturę coachingu w organizacji
Kogo coachować w organizacji
Zachowanie poufności
Nieformalny coaching w organizacji
Wykorzystanie umiejętności coachingowych w pracy
Trening coacha wewnętrznego
Ocena efektywności coachingu w organizacji
Coaching a różnice kulturowe
Budowanie kultury coachingowej w organizacji
Podsumowanie

CZĘŚĆ II Coaching zaawansowany: narzędzia, modele i międzynarodowe studia przypadków


ROZDZIAŁ 8 Narzędzia w coachingu
Coaching transpersonalny
Czysty język, metafora i emergent knowledge Davida Grove’a
Metoda gadającego patyka
Teorie reakcji na zmianę: krzywa zmiany i cztery pokoje zmiany
Analiza transakcyjna
Kwestionariusz wartości
Narzędzia transformacji kulturowej
Coaching systemowy
Metodologia apreciative inquiry
Wskaźnik typów osobowości MBTI
Badanie 360°
Programowanie nuerolingwistyczne
Mowa ciała
Coaching przez telefon
Pozostałe modele
Miejsce coacha w hierarchii organizacji
Hierarchia potrzeb w organizacji.
Jak zmieniają się ludzie i organizacje
Powiązania pomiędzy poszczególnymi elementami coachingu


ROZDZIAŁ 9 Studia przypadków
Delegowanie i odpowiedzialność
szkolenie dla coachów w nhs
ocena efektywności coachingu w oFgeM
Rozwój kariery w świecie finansów
Budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości
Coaching wewnętrzny w BBC
Pekin i belgia: coachowanie globalnego nomada
Macedonia: wzrost sprzedaży w ramach projektu HRDF
Kalifornia, Usa: coaching kariery naukowej
australia: poprawa jakości zarządzania worica
Abu Zabi: coaching biznesowy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Australia: przywództwo a wyniki; budowanie organizacji IT opartej na wartościach
Japonia: style zarządzania i planowanie sukcesji.
Dylematy moralne a wyzwania coachingu
Narzędzie pomiaru zwrotu z inwestycji coaching for performance Roi
Załącznik APytania budujące świadomość
Załącznik BArkusze robocze.
załącznik C wzory umów o świadczenie usług coachingowych.
załącznik D ewaluacja coachingu
Zasoby
O autorce
Indeks


328 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- COACHING PODSTAWY UMIEJĘTNOŚCI
ROGERS J.

- COACHING
VICKERS A. BAVISTER S.

- COACHING TEORIA PRAKTYKA STUDIA PRZYPADKÓW
SIDOR-RZĄDKOWSKA M. RED.

- PODRĘCZNIK COACHINGU
THORPE S. CLIFFORD J.

- COACHING TRENING EFEKTYWNOŚCI NAJBARDZIEJ ZNANY PODRĘCZNIK COACHINGU
WHITMORE JOHN

- COACHING I MENTORING JAK ROZWIJAĆ NAJWIĘKSZE TALENTY
HARVARD BUSINESS ESSENTIALS

- COACHING KADRY KIEROWNICZEJ
MCADAM S.

- COACHING CZYLI WSPIERANIE ROZWOJU PRACOWNIKÓW 99 PORAD JAK ZWIĘKSZYĆ
KREYENBERG J. / KOMPETENCJE ZESPOŁU

- 50 NAJLEPSZYCH TECHNIK COACHINGOWYCH
JONES G. GORELL R.

- COACHING DLA KADRY MENEDŻERSKIEJ
O'NEILL M.B.

- PODRĘCZNIK COACHINGU SPRAWDZONE TECHNIKI TRENINGU PERSONALNEGO
STARR J.

- MOC COACHINGU POZNAJ NARZĘDZIA ROZWIJAJĄCE UMIEJĘTNOŚCI I KOMPETENCJE
WILCZYŃSKA M. KUĆKA J. NOWAK M. SAWICKA J. SZTAJERWALD K. /OSOBISTE

- COACHING KADRY KIEROWNICZEJ
DEMBKOWSKI S. ELDRIDGE F. HUNTER I.

- COACHING MIĘDZYKULTUROWY JAK WYKORZYSTAĆ POTENCJAŁ TKWIĄCY W RÓŻNICACH
ROSINSKI PH. / NARODOWYCH KORPORACYJNYCH I ZAWODOWYCH /

- COACHING INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ
NEALE ST. SPENCER-ARNELL L. WILSON L.

- COACHING DLA MENEDŻERÓW SŁUCHAJ MOTYWUJ I ZWIĘKSZ POTENCJAŁ ZESPOŁU
JULIE STARR

- 30 MINUT DLA OSIĄGNIĘCIA SUKCESU METODĄ COACHINGU
KAMINSKI E.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2024